Saaibaba Telefilms exploring amicable settlement with Prasar Bharati

MUMBAI: After moving Delhi High Court against Prasar Bharati for breach of contract, production house Saaibaba Telefilms is exploring amicable settlement with the pubcaster.

The production house has filed a case against Prasar Bharti in Delhi High Court due to a breach of contract. The case was filed under Section 11 of the Arbitration & Conciliation Act, 1996 in March.

The matter first came up for hearing on 23 March but was adjourned to 6 April due to unavailability of the judge.

On 7 April, Saaibaba counsel submitted that the company would like to explore the possibility of an amicable settlement with Prasar Bharati. The suggestion was not opposed by learned counsel for the pubcaster.

Following the submission, Justice Navin Chawla directed the parties to appear before the Delhi High Court Mediation & Conciliation Centre on 27th April at 3 pm.

The matter has been listed before the court on 30 May.

The petition was filed following the last-minute cancellation of the telecast of Saaibaba Telefilms’ reality show ‘Suron Ka Eklavya’ and fiction show ‘MBA Sarpanch’.

The production house along with Balaji Telefilms had bagged prime-time slots to provide programming to DD National under Prasar Bharati’s new content acquisition policy.

As per the policy, the two production houses had to provide shows by 29 July in case of weekend shows and 31 July in case of weekday shows. Saaibaba Telefilms was reportedly ready with both its shows while Balaji was not able to deliver shows before the deadline.

The show was scheduled to telecast from 31 July at 7.30 pm slot, every Monday to Friday whereas ‘Suron Ka Eklavya’ was supposed to air from 29 July 2017 at 8 pm, every Saturday-Sunday.

According to a report by The Quint, the production house was told by DD National that the shows will be dropped due to instructions from the ministry of information and broadcasting (MIB).

The last-minute cancellation left Saaibaba Telefilms with a substantial financial loss. The production house has alleged that the pubcaster did not even bother to respond to its communications.

You may be interested