Live Post
Delhi: Worker dies after inhaling toxic gases while cleaning sewer inside hospital premises
Bihar floods: Toll rises to 253, more than a crore people are now homeless
Key accused in Rs 700-crore Bihar fund transfer scam dies in Bhagalpur hospital
War won't give China any clear gain, only cause casualties, assesses govt
Saudi carrier says Qatar has not approved hajj flights
Three Kashmiri youth arrested for disrespecting National Anthem
2008 Malegaon Blast Case: Supreme Court Verdict On Lt Col Purohit's Bail Today

Sony asked to run apology scroll for incorrect info on KBC

MUMBAI: Sony Entertainment Television (SET) has been rapped by the Broadcasters Content Complaint Council (BCCC) for giving incorrect information about the sex ratio of a village in Haryana on its reality show ‘Kaun Banega Crorepati’ (KBC).

The council has penalised the channel by asking it to run a scroll in both Hindi and English on 30 December in same time slot when the show was aired (between 8.30 pm and 9 pm).

The BCCC had held a meeting on 19 December to discuss the matter and had invited SET representatives for a hearing. As the error was proved, the council asked the channel to run a scroll expressing regret about the same.

During the hearing, the channel said that it would run the scroll in the next season of ‘KBC’, but the BCCC rejected that request contending that the next season was quite some time away.

The matter relates to an episode aired on 19 August in which the participant was from Madana Khurd village in Hisar district of Haryana.

While giving background information about the contestant Rishi Kumar, the village was painted as one where female foeticide was rampant. The channel erroneously mentioned that the village had a pathetic sex ratio of 378 females to 1,000 males.

Taking objection to the inaccuracy, a complaint was filed against the channel with the BCCC. After close examination, it came to light that the data shown on the channel was incorrect and the correct female-to-male sex ratio of the village was 600:1000.

To prove its point, the channel had also showed a board purportedly put up in the village which read “Abortion — Rs 500 + Medicine disposable extra. Get an abortion for Rs 500”.

The channel had blurred the lower portion of the board with a voiceover declaring that “the writing on this board behind me says a lot of things”.

After the telecast of the episode, English daily ‘Indian Express’ visited the village only to discover that there existed no such board.