21 Oct 2017
Live Post
Fashion TV working on India linear, SVOD launch by 2018-end
Baggage tow tractor rams into Air India plane at IGI
Reliance says Jio to turn profitable 'shortly'
Presence of outsider in Talwars' flat cannot be ruled out: HC on Aarushi case
Gauri Lankesh murder: Suspects' sketches released but SIT has nothing else

Prasar Bharati CEO gets additional charge of Rajya Sabha TV

MUMBAI: In a change of guard, Prasar Bharati CEO Shashi Shekhar Vempati has got additional charge as the CEO of Rajya Sabha TV following the resignation of Gurdeep Singh Sappal.

Sappal’s resignation, submitted on 11 August, was accepted by Rajya Sabha chairman Venkaiah Naidu with effect from 12 August.

Source : prasarbharti.gov.in

In an order today, the Rajya Sabha secretariat directed Sappal to hand over the charge of CEO of Rajya Sabha TV to Vempati.

The move comes a day after Venkaiah Naidu took oath as the vice president of India, replacing Hamid Ansari. The VP is the chairman of Rajya Sabha.

Rajya Sabha TV, launched on 26 August 2011, is owned and operated by the upper house of Indian Parliament. Besides telecasting live coverage of Rajya Sabha proceedings, the channel also focuses on bringing incisive analysis of parliamentary affairs.

Despite being a government funded channel, Rajya Sabha TV has earned praise from several quarters for its objective and unbiased coverage.

While focusing on current national and international affairs, the channel provides a platform for knowledge-based programmes for the discerning viewer. It offers special attention to legislative business undertaken by the Parliament.

The transition process of the channel had begun in June as four guest anchors MK Venu, editor of The Wire; Bharat Bhushan, editor of Catch; Govindraj Ethiraj, former editor-in-chief Bloomberg TV India who runs IndiaSpend.com and FactChecker.in; and Urmilesh Singh were told not to host shows with effect from 1 June, according to a report in The Indian Express.